Ціноутворення на світових товарних ринках
Тип: Нормативний
Кафедра: міжнародних економічних відносин
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
3 | 5 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
3 | 32 | доцент Українець Л. А. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
3 | 32 |
Опис курсу
Мета: розглянути основні засади та критерії ціноутворення, а також основні принципи етичного співіснування компанії з різними елементами ділового середовища.
Завдання: Ознайомлення студентів з
- – теоретичними засадами ціноутворення,
- – методами ціноутворення,
- – основними ціновими стратегіями,
- – особливостями державного регулювання цін в Україні,
- – досвідом державного регулювання цін в зарубіжних країнах
В результаті вивчення даного курсу студент повинен
знати:
- – основні поняття, засади та критерії ціноутворення, такі як: ціна, її види та фактори, що впливають на формування ціни; цінова надбавка (націнка); собівартість, постійні та змінні витрати виробництва; надходження та прибуток; точка беззбитковості, ціна та кількість беззбитковості; еластичність попиту та пропозиції; граничний прибуток та диференціація цін.
- – ключові відмінності між ринковим та адміністративно-командним ціноутворенням
- – базові поняття теорії ціноутворення,
- – особливості ціноутворення на світових ринках послуг, мінеральних ресурсів, сільськогосподарської продукції, об’єктів інтелектуальної власності та робочої сили
- – особливості ціноутворення на конкурентному ринку, на ринку олігополії та монополії
вміти:
- – використовувати основні прийоми максимізації прибутку та укріплення позицій фірми на ринках
- – застосовувати згадані принципи до реальних ситуацій в міжнародних економічних відносин.
Рекомендована література
Базова:
- Дідченко О.І., Бобко Н.А. Ціноутворення та цінова політика. Навчальний посібник /. — Запоріжжя: Видавництво ЗДІА, 2014. — 126 с.
- Ушакова Н.Г., Савицька Н.Л. Міжнародне ціноутворення: Навчальний посібник. – К.: ВД. «Професіонал», 2004.
Допоміжна:
- Мазур О.Є. Ринкове ціноутворення Навч. посіб. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 480 с.
Аветисова А.О. та ін. Ціноутворення. Навч. посіб. / А. О. Аветисова, О.О. Бакунов, Н.С. Палій, А.А. Фендрікова;. – Донецьк: ДонНУЕТ, 2011. – 193с. - Бакунов О.О., Кучеренко Ю.О. Цінова політика підприємства. Конспект лекцій. – Донецьк: ДонНУЕТ, 2010. – 110 с.
- Колесников О.В. Ціноутворення. – К.: ЦНП. – 2006.
- Шкварчук Л.О. Ціни і ціноутворення: Навчальний посібник. – К: 2005.
- Балабанова Л.В., Сардак О.В. «Цінова політика торговельного підприємства в умовах маркетингової орієнтації», Донецьк, 2003.
Інформаційні ресурси:
- Офіційний сайт Держкомстату України – Доступно з: www.ukrstat.gov.com.ua
- USA foreign trade statistic – http://www.stat-usa.gov/tradtest.nsf
- Офіційна веб-сторінка Міністерства економіки України – Доступно з: http://www.me.gov.ua
- Офіційна веб-сторінка Світової організації торгівлі – Доступно з: http://www.wto.org
Матеріали
Лекції:
- Лекція 1_Ціноутворення на світових товарних ринках
- Лекція 2_Ціноутворення на світових товарних ринках
- Лекція 3_Ціноутворення на світових товарних ринках
- Лекція 4_Ціноутворення на світових товарних ринках
- Лекція 5_ Ціноутворення на світових товарних ринках
- Лекція 6-7_Ціноутворення на світових товарних ринках
- Лекція 8_Ціноутворення на світових товарних ринках
- Лекція 9-11_Ціноутворення на світових товарних ринках
- Лекція 12_Ціноутворення на світових товарних ринках
- Лекція 13_Ціноутворення на світових товарних ринках