Глобальне підприємництво
Тип: На вибір ВУЗу
Кафедра: міжнародних економічних відносин
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
11 | 3 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
11 | 12 | доцент Москалик Р. Я. | МВЕ-62 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
11 | 12 | МВЕ-62 |
Опис курсу
В основі курсу покладено сучасні тенденції глобалізації світогосподарських зав’язків в тому числі глобального підприємництва. Розглядаються комплекс проблем стрімкого розвитку глобального підприємництва, організаційно-економічні форми у сфері глобального підприємництва, принципи й особливості створення і розвитку нових глобальних підприємницьких структур, система національного та наднаціонального інституційного забезпечення глобального підприємництва, структура глобального підприємництва в розрізі галузей та регіонів. Аналізуються протиріччя між негативним і позитивним ефектом від проведення офшорного підприємництва, виграшів, збитків, ризиків та можливостей для країн від глобального підприємництва. Студенти на вибір проводять дослідження одного з видів глобального бізнесу, презентують та захищають своє дослідження на семінарських заняттях.
Рекомендована література
- Концепти інноваційного розвитку підприємництва : монографія . Київ: Інтерсервіс, 2018. – 263 с
- Ковінько О. М. Маркетинг в умовах міжнародної диверсифікації бізнес-діяльності: монографія. К. : КНЕУ. 2017.
- Стрельник С. О. Глобальне підприємництво: еволюція поняття та сутнісна характеристика / Управління розвитком, № 3 (185), 2016. – С.23-28.
- Міжнародна економіка : підручник / Д. Г. Лук’яненко, А. М. Поручник, Я. М. Столярчук ; М-во освіти і науки України, Держ. ВНЗ “Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана”. – Київ : КНЕУ, 2014. – 762 с.
- GEM 2015, Global Entrepreneurship Report. URL: http://www.gemconsortium.org/report.
- McDougall-Covin, P., Jones, M. V., Serapio, M. G.. High-potential concepts, phenomena, and theories for the advancement of entrepreneurship research // Entrepreneurship Theory and Practice, 38(1), -2014. – P. 1-10.
- Міжнародний менеджмент : навч. посібник / [М. В. Вихор, Л. П. Гацька, В. В. Загурський та ін.]. – К. : Центр учбової літератури, 2011. – 488 с.
- Корж М. В. Механізм управління інструментарієм міжнародного маркетингу: теорія і практика: монографія. Краматорськ: ДДМА, 2011. – 336 с.
- Ресурси та моделі глобального економічного розвитку : монографія / [Д. Г. Лук’яненко, А. М. Поручник, А. М. Колот та ін.] ; за заг. ред. Д. Г. Лук’яненка та А. М. Поручника ; М-во освіти і науки, молоді та спорту України, ДВНЗ «Київський нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» [та ін.]. – К. : КНЕУ, 2011. – 703 с.
- Глобальна економіка XXI століття: людський вимір : монографія / [Д. Г. Лук’яненко, А. М. Поручник, А. М. Колот, Я. М. Столярчук, А. В. Кудинова, Є. Г. Панченко] ; за заг. ред. Д. Г. Лук’яненка, А. М. Поручника ; М-во освіти і науки України, ДВНЗ “Київський нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана”. – К. : КНЕУ, 2008. – 421 с.
- Кальченко Т. В. Глобальна економіка: методологія системних досліджень: монографія. К.: КНЕУ, 2006. – 248 с.
- Варналій З. С. Мале підприємництво: основи теорії і практики. Київ: Знання, 2003. 303 с.
- Савчук В. С., Кривенко К. Т., Фукс А. Е., Малий І. Й. Економічна енциклопедія: у 3 т. Т. 1/відп. ред. С. В. Мочерний. Київ: Академія, 2000. 864 с.
- Hashai N., Almor T. Gradually internationalizing ‘born global’ firms: an oxymoron? International Business Review. 2004. Vol. 13, № 4. Р. 465–483.
- Gabrielsson M., Kirpalani V.H.M., Dimitratos P., Solberg A., Zucchella A. Born globals: Propositions to help advance the theory. International Business Review. 2008. Vol. 17 (4). Р. 385–401.
- Kuivalainen O., Sundqvist S., Servais P. Firms’ degree of born-globalness, international entrepreneurial orientation and export performance. Journal of World Business. 2007. Vol. 42. Р. 253–267.
- Bell J., McNaughton R., Young S. «Born-Again Global» Firms: An Extension to the «Born Global» Phenomenon. Journal of International Management. 2011. № 3. 173–189.