Франчайзинг

Тип: Нормативний

Кафедра: міжнародних економічних відносин

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
94Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
916доцент Федунь Ю. Б.МВЕ-52

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
916МВЕ-52

Опис курсу

Курс «Франчайзинг» є складовою частиною дисциплін освітнньо програми «Міжнародний менеджмент» підготовки магістра.  Читається для магістрів спеціальності 292 «Міжнародні економічні відносини» ОП «Міжнародний менеджмент» на першому курсі у першому семестрі навчання в магістратурі.

Курс розроблено таким чином, щоб надати здобувачам необхідні знання, обов’язкові для того, щоб вміти аналізувати складні комплексні проблеми у сфері міжнародних економічних відносин. Вміти доносити зрозуміло і недвозначно професійні знання, результати власних наукових досліджень, обґрунтування і висновки як у усній так і письмовій формі для різної аудиторії, як на національному так і на міжнародному рівні

Метою вивчення даного курсу є: дослідження економічної сутності франчайзингу, засади його формування, розвиток та сучасний стан в світі та Україні.

Після вивчення курсу студенти повинні:

а) знати:

  • Основні поняття категорійного апарату франчайзингових відносин;
  • Особливості комплексного характеру франчайзингу;
  • Переваги та недоліки участі у відносинах франчайзингу;
  • Види франчайзингових систем;
  • Зміст процесу формування франчайзингової системи з позиції життєвого циклу франчайзингу;

б) вміти оцінювати економічну ефективність придбання та використання франшизи.

Рекомендована література

Patrick Findaro. How to Buy a Franchise – Independently published, 2022 – 198 p.

Ed Teixeira, Richard Chan. Franchising Strategies: The Entrepreneur’s Guide to Success –  1st edition – Routledge, 2022 – 172 p.

W. Michael Garner. Franchise and Distribution Law and Practice –  Clark Boardman Callaghan, 2023 – 3522 р

Васильєв Є. О. Франчайзинг як форма ведення бізнесу / Є. О. Васильєв // Суспільство ХХІ століття: оптимізація функціонування основних ланок (Дев’яті читання пам’яті В’ячеслава Липинського): Матеріали доповідей учасників Всеукр. студент. науково-практич. конференції (27 квітня 2006 р.). – Луцьк, 2006. – С. 11–15.

Виноградська А. Франчайзинг – вигідна форма ділового співробітництва / А. Виноградська, О. Шканова // Ділова панорама. – 2004. – № 1. – С. 20–23.

Гировець С. Свій бізнес за чужим рецептом: Франчайзинг в Україні / С. Гировец // Консалтинг в Україні. – 2006. – № 10. – С. 7–10.

Голоднюк О. Ефективність франчайзингу в управлінні конкурентними первагами підприємств-виробників мінеральних вод / О. Голоднюк // Вісник ТНЕУ. – 2014. – С. 122–129.

Гудзь О. Договір франчайзингу: світовий досвід і перспективи розвитку в Україні / О. Гудзь, О. Кохановська // Людина і політика. – 2003. – № 1. – С. 129–136.

Данніков О. Проблеми побудови та функціонування франчайзингових систем в Україні / О. Данніков // Маркетинг в Україні. – 2008. – № 5. – С. 62–69.

Зайцев І. Повний бренд: Як утримати франчайзі / І. Зайцев // Галицькі контракти. – 2006. – № 50. – С. 54–57.

Заярна Н. М. Франчайзинг як модель розвитку малого бізнесу / Н. М. Заярна // Науковий вісник НЛТУ. – 2010. – № 20. – С.187–191.

Каракасіді О. Ф. Правове регулювання концесійних правовідносин (франчайзингу) в Україні / О. Ф. Каракасіді : автореф. дис. … д-ра філософії в галузі права / МКА; МАУП; Міжн. відкр. ун-т. – К., 2005. – 22 с.

Кобзєва К. В. Організація франчайзингу в Україні / К. В. Кобзєва // Концептуальні засади формування менеджменту в Україні. – К.: МАУП, 2006. – С. 146–150.

Корольчук О. Правовий механізм державного стимулювання розвитку франчайзингу / О. Корольчук // Вісник Київського національного торговельно-економічного університету. – 2007. – № 2. – С. 36–43.

Корольчук О. Формування франчайзингових мережевих структур та їхня економічна ефективність / О. Корольчук // Вісник Київського національного торговельно-економічного університету. – 2007. – № 1. – С. 75–87

Короп О. Франчайзинг: облік операцій між резидентами / О. Короп // Д-т К-т. – 2008. – № 27. – С. 31–39.

.Кузьмін О. Франчайзинг : навч. посіб. / О. Кузьмін, Т. Мирончук, І. Салата, Л. Марчук ; за ред. О. Кузьміна. – К.: Знання, 2011. – 267 с.

Кузьмін О.Є. Методика оцінювання економічної ефективності створення і діяльності франчайзингових підприємств / О. Є. Кузьмін, Т. В. Мирончук // Актуальні проблеми економіки. – 2005. – № 11. – С. 56–65.

Лопушанський Т. В. Правовий та економічний аспект розвитку франчайзингу в країнах ЄС та в Україні / Т. В. Лопушанський // Зовнішня торгівля: право та економіка. – 2007. – № 4. – С. 56–61.

Львова І. Франчайзинг у торгівлі / І. Львова // Все для бухгалтера в торгівлі. – 2007. – № 9. – С. 6–8.

Мирончук Т. В. Переваги та недоліки франчайзингу для учасників франчайзингових відносин / Т. В. Мирончук // Науковий вісник Львівського юридичного інституту МВС України. Серія економічна. – 2005. – Вип. 2. – С. 32–47.

Ногачевський О. Франчайзинг в Україні: проблеми та перспективи / О. Ногачевський // Економіст. – 2010. – № 3. – С. 2–5.

Огінок С. В. Франчайзингова стратегія просування іноземних компаній на ринок України / С. В. Огінок // Актуальні проблеми міжнародних відносин: Збірник наукових праць Інституту міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка. – 2012. – Вип. 101. – Ч. 2. – С. 78–83.

Огінок С. В. Становлення та розвиток франчайзингової стратегії ведення бізнесу у світовій економіці / С. В. Огінок, Ю. Б. Федунь // Вісник Львівського університету. Серія міжнародні відносини. – 2013. – Вип. 33. – С. 293–299.

Огінок С. В. Становлення франчайзингу як виду економічної діяльності в умовах глобалізації світового господарства / С. В. Огінок // Вісник Львівського університету. Серія міжнародні відносини. – 2014. – Вип. 36. – Ч. 1. – C. 62–69. 137

Огінок С. В. Особливості входження польських франчайзингових мереж на ринок України / С. В. Огінок // Вісник соціально-економічних досліджень Одеського національного економічного університету. – 2014. – № 1(52). – С. 131–138.

Огінок С. В. Суть та особливості організації бізнесу на умовах франчайзингу в країнах – членах ЄС / С. В. Огінок // Економічний простір: Збірник наукових праць Придніпровської державної академії будівництва та архітектури. – 2015. – № 97. – С. 5–11.

Огінок С. В. Еволюція поглядів на проблеми економічної інтеграції та формування єдиного ринку ЄС / С. В. Огінок // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія міжнародні економічні відносини та світове господарство. – 2016. – Вип. 6. – Ч. 2. – С. 138–142.

Огінок С. В. Економетричний аналіз впливу франчайзингу на економічне зростання / С. В. Огінок // Причорноморські економічні студії. – 2016. – Вип. 11.– С. 34–37

Офіційний сайт Асоціації франчайзингу України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.franchising.org.ua

Офіційний сайт Європейської федерації франчайзингу [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.eff-franchise.com

Суковатий О. В. Особливості реалізації франчайзингу в Україні / О. В. Суковатий // Проблеми науки. – 2007. – № 2. – С. 14–18.

Шейн С. А. Від морозива до Інтернету. Франчайзинг як інструмент розвитку та підвищення прибутковості вашої компанії : пер. з англ. / С. А. Шейн ; [за наук. ред. Є.Є. Козлова]. – Дніпропетровськ: Баланс Бізнес Букс, 2006. – 208 с.

Яловий Г. К. Перспективи розвитку комерційної концесії (франчайзингу) в Україні / Г. К. Яловий, А. С. Цеслів // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. – 2013. – Вип. 27. – С. 188–193.

Alon I. Franchising Globally / I. Alon. – NY: Palgrave MacMillan, 2010.

Baena V. Market conditions driving international franchising in emerging markets / V. Baena // International Journal of Emerging Markets. – 2012. – Vol. 7. – № 1.– P. 49–71.

Blair R. D. The Economics of Franchising / R. D. Blair, F. Lafontaine. – Cambridge: Cambridge University Press, 2005. – 338 p.

Силабус: 2023

Завантажити силабус

Силабус: 2024

Завантажити силабус