Медіадипломатія

Тип: На вибір ВУЗу

Кафедра: міжнародних комунікацій та цифрової дипломатії

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
106.5Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
1032Земан І. О.МВІ-51

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
1016МВІ-51Земан І. О.

Опис курсу

Метою курсу «Медіадипломатія» є розвиток загальних та фахових компетентностей, необхідних для підготовки магістрів зі спеціальності 291 Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії, в галузі стратегічного позиціонування України в міжнародному інформаційному просторі через роботу дипломатів і дипломатичних представників в умовах ускладнення та диверсифікації сучасного медіаландшафту.

Основні цілі курсу: поглиблення теоретичної фахової підготовки в області стратегічних комунікацій дипломатичних/державних служб/органів, здобуття практичних навичок, необхідних для налагодження позитивних зв’язків між дипломатичними службовцями та медіа-спільнотою; здобуття компетентностей для організації та проведення медіа-кампаній з метою реалізації завдань, що стоять перед дипломатами через використання засобів масової комунікації/соціальні медія/цифрові платформи комунікації.

Передбачається, що здобувачі поглиблять свої теоретичні знання в області міжнародних комунікацій і дипломатичної роботи та отримають навички, необхідні для здійснення комунікативної роботи зі ЗМІ, новими медіа, представниками громадської журналістики в інтересах дипломатичної служби та з метою реалізації зовнішньополітичних цілей держави (через налагодження позитивного зв’язку з представниками громадськості закордоном, просування зовнішньополітичних інтересів через медіа, позиціонування держави на міжнародній арені, формування позитивного іміджу держави тощо).

Рекомендована література

Основна

  1. Al Saied Najat. Public Diplomacy and Media Crisis Management: The Proposed Media Alliance // Migration Letters. Volume: 21, No: S5 (2024), pp. 908-928.
  2. Biernatzki William E. (ed.) War_and_the_Media. Communication Research Trends. Volume 22 (2003) No. 3
  3. Boler, M and S. Nemorin. Dissent, Truthiness, and Skepticism in the Global Media Landscape: Twenty-First Century Propaganda in Times of War. in Oxford University Handbook of Propaganda, eds. R Castronovo and J Auerbach. (2013) https://www.academia.edu/5292260/Boler_M_and_S_Nemorin_Dissent_Truthiness_and_Skepticism_in_the_Global_Media_Landscape_twenty_first_century_propaganda_in_times_of_war_in_Oxford_University_Handbook_of_Propaganda_eds_R_Castronovo_and_J_Auerbach_2013_
  4. Cohen Y. (1986). Media diplomacy. Foreign office in the Mass Communication Age. London: Frank Cass, 1986 (2005) https://books.google.com.ua/books/about/Media_Diplomacy.html?id=36IlOQ3gN9AC&redir_esc=y
  5. Darmastuti A., Inayah, Simbolon K., Nizar M. Social Media, Public Participation, and Digital Diplomacy // Advances in Social Science, Education and Humanities Research, Volume 606. – https://www.atlantis-press.com/article/125965471.pdf
  6. Dayan, D., Katz, E. (1992). Media events: The live broadcasting of history. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  7. Jönsson C., Hall M. Communication: An Essential Aspect of Diplomacy – https://www.researchgate.net/publication/227792912_Communication_An_Essential_Aspect_of_Diplomacy/link/60d9a26d458515d6fbe3bcdc/download
  8. Huyen Trang Do. Power of Media, Public Diplomacy and Foreign Policy in the 21st Century. Proceedings of the 4th World Conference on Media and Mass Communication, Vol. 4, 2018, pp. 35-45.
  9. Gilboa E. Diplomacy in the media age Three models of uses and effects. Diplomacy and Statecraft, (2001) 12:2, 1-28,
  10. Gilboa E. Media diplomacy conceptual divergence and applications. Press/Politics 1998, 3(3), pp. 56-75.
  11. Gilboa E. Mass communication and diplomacy: A theoretical framework. Communication Theory, 10(2000), 275 –309.
  12. Gilboa E. Media Diplomacy. The international encyclopedia of communication/edited by Wolfgang Donsbach (2002)
  13. Gilboa E. Media-Broker Diplomacy: When Journalists Become Mediators. Critical Studies in Media Communication 22, No. 2, June 2005, pp. 99–120.
  14. Iankovets Tetiana. Media Planning Of Digital Advertising Campaigns. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies 6/13 (126) 2023 – https://www.researchgate.net/publication/376971568_Media_planning_of_digital_advertising_campaigns
  15. Manor I., Crilley R. The Mediatisation of MFAs: Diplomacy in the New Media Ecology // The Hague Journal of Diplomacy 15 (2020) 66-92. – https://brill.com/view/journals/hjd/15/1-2/article-p66_4.xml?ebody=pdf-117260
  16. Clifton M., Jagla L. Integrating Diplomacy and Social Media. The Aspen Institute. Communications and Society Program. Washington, D.C., 2013
  17. Lim Young Joon. Conceptual Models of Media Diplomacy: For the Resolution of International Communication Conflict. International Journal of Communication Research. Volume 7 • Issue 1, January / March 2017. – pp. 11-21.
  18. Reporting War and Conflict in the 21st Century. Dr. Tarek Cherkaoui, Hajira Maryam. Trt World Research Centre, 2021. – 159 p.
  19. Rhee Crabtree C., Horiuchi Y. Perceived Motives of Public Diplomacy Influence Foreign Public Opinion (November 20, 2022). Political Behavior, forthcoming, Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=3776777 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3776777
  20. Rincón A. G., et al. Social Networks, Disinformation and Diplomacy: a Dynamic Model for a Current Problem // Humanities and Social Sciences Communications volume 10, Article number: 505 (2023). [On-line publication]. – https://www.nature.com/articles/s41599-023-01998-z
  21. Saliu H. Rethinking Media Diplomacy and Public Diplomacy Towards a New Concept: Digital Media Diplomacy. SSRN – https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=4231624
  22. Saliu H.. The New Nature of Cultural Diplomacy in the Age of Online Communication (August 9, 2017). Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=3015698 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3015698
  23. Sevin Efe, Ingenhoff Diana. Public Diplomacy on Social Media: Analyzing Networks and Content // International Journal of Communication 12(2018), 3663–3685.
  24. Simons Greg (Uppsala University, Sweden). Media and Public Diplomacy. In Routledge Handbook of Russian Foreign Policy, London, New York, 2018. – pp. 199-217.
  25. Vladisavljević N. Media framing of political conflict: A review of the literature. Media, Conflict and Democratisation (MeCoDEM Working papers), May 2015.
  26. Коулман А. Стратегії кризових комунікацій. Фабула, 2023.
  27. Солонько О. Інфодемія. – Київ: Видавництво Марка Мельника, 2023. – 392 с.

 

Додаткова

  1. Bjola C., Jiung L. Social media and public diplomacy A comparative analysis of the digital diplomatic strategies of the EU, Us and Japan in China in Corneliu Bjola and Marcus Holmes (eds.) (2015) Digital Diplomacy: Theory and Practice, London and New York: Routledge
  2. Cherkaoui Tarek (editor). The News Media at War: The Clash of Western and Arab Networks in the Middle East. 2017.
  3. Королько В.Г. Глобалізація комунікаційних систем як медіа- та віртуальна дипломатія .// Соціологія: теорія, методи, маркетинг. – 2000. – № 2. – С. 204-205
  4. Сардачук П., Кулик О. Дипломатичне представництво: організація і форми роботи: Навч. посібник. – К., 2008.
  5. Фінклекр Ю.Е. Мас-медіа та влада: технологія взаємин. – Львів, 2003.
  6. Батюкова Н. Media diplomacy: history and prospects. Політ. Сучасні проблеми науки: зб. матеріалів Міжнар. наук-практ. конф. Київ : НАУ, 2021. С. 68-70.
  7. Батюкова Н. Медіа дипломатія: історія та перспективи застосування в зовнішньополітичній діяльності держави. Сучасні міжнародні відносини: актуальні проблеми теорії і практики-2021: зб. матеріалів Міжнар. наук-практ. конф. Київ : НАУ, 2021. С. 101-106.

 

Public_Diplomacy_and_Media  https://mvep.gov.hr/UserDocsImages/files/file/da_zbornici/10_-_Public_Diplomacy_and_Media_(2000-2).pdf

Media As Global Diplomat https://www.usip.org/publications/media-global-diplomat-1

Media Diplomacy  https://communication.iresearchnet.com/political-communication/media-diplomacy/

Доктрина інформаційної безпеки України / Затверджено Указом Президента України від 25.02.2017 року № 47/2017 –  https://www.president.gov.ua/documents/472017-21374

Силабус: Медіадипломатія

Завантажити силабус