Конкуренція на міжнародних ринках
Тип: На вибір студента
Кафедра: міжнародних економічних відносин
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
10 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
10 | 16 | МВЕ-52 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
10 | 16 | МВЕ-52 |
Опис курсу
Дисципліна «Конкуренція на міжнародних ринках» – це вибіркова дисципліна, при вивчені якої студенти отримують теоретичні знання щодо суті, складових і механізмів посилення міжнародної конкурентоспроможності економічних суб’єктів, а також практичні навички реалізації конкурентних стратегій на зарубіжних ринках.
Мета:
Метою вивчення дисципліни «Конкуренція на міжнародних ринках» є формування у здобувачів знань про тенденції та закономірності сучасного розвитку міжнародної конкуренції країн в умовах глобалізації; потенціальні можливості та загрози, що породжуються в результаті конкурентної поведінки компаній на міжнародних ринках, перспективи досягнення ними стратегічного успіху та формування стійких конкурентних переваг
.Завдання:
- Дослідити основні теорії конкуренції та їх застосування на міжнародних ринках.
- Вивчити фактори, що впливають на конкурентоспроможність країн та компаній на глобальному рівні.
- Проаналізувати стратегії конкурентної боротьби на міжнародних ринках для різних галузей та секторів економіки.
- Ознайомитися з впливом міжнародних торгових організацій, антимонопольного регулювання та торгових бар’єрів на конкуренцію.
- Розвинути навички аналізу ринкової позиції компаній та розробки стратегій підвищення їх конкурентоспроможності на міжнародних ринках.В результаті вивчення даного курсу студент повиненЗнати:
- Основні теорії конкуренції та принципи її функціонування на міжнародних ринках.
- Фактори, що впливають на конкурентоспроможність країн і компаній у глобальній економіці.
- Регуляторні та правові аспекти міжнародної конкуренції, включаючи антимонопольну політику.
- Стратегії конкурентної боротьби, що використовуються транснаціональними компаніями на різних ринках.
Вміти:
- Аналізувати конкурентне середовище міжнародних ринків та визначати ключові фактори успіху.
- Розробляти стратегії підвищення конкурентоспроможності компаній на міжнародних ринках.
- Оцінювати ризики та можливості, пов’язані з конкуренцією на світових ринках.
- Використовувати інструменти конкурентного аналізу для оцінки позицій компаній на глобальному ринку.
Володіти навичками:
- Проведення порівняльного аналізу конкурентних стратегій компаній у різних країнах та секторах економіки.
- Використання аналітичних моделей для прогнозування динаміки конкурентної боротьби на міжнародних ринках.
- Прийняття стратегічних рішень на основі аналізу конкурентного середовища.
- Вміння інтегрувати знання про міжнародну конкуренцію в управлінські процеси компанії для покращення її ринкової позиції.
Рекомендована література
Базова
1.Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємств: кредитно – модульний курс : навч. посіб. / ред.: І.Ю. Сіваченко, Ю.Г. Козак, Н.С. Логвінова. – Вид. 3-тє, перероб. та доп.. – К.: ЦУЛ, 2010. – 312 с.
2.Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства: конспект лекцій / С.В. Тютюнникова, Л.О. Мельнік; Харк. держ. ун-т харч. та торг. – Х.: ХДУХТ, 2010. – 186 с.
3.Управління міжнародною конкурентоспромож¬ністю підприємства : підруч. / Т.М. Мельник, Н.О. Іксарова. – Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2016. – 456 с.
4.Управління міжнародною конкурентоспроможністю: Методичні рекомендації до практичних, семінарських занять і самостійної роботи / Сум. держ. ун-т; [уклад.: М.І.Макаренко]. – Суми: СумДУ, 2017. – 48 с.
Допоміжна:
- Антонюк,Л.Л. Міжнародна конкурентоспроможність країн: теорія та механізм реалізації: монографія/ Л. Л. Антонюк; Мін-во освіти і науки України, КНЕУ. – К.: КНЕУ, 2004. – 275 с.
6.Дунська, А.Р. Управління міжнародною конкурентоспроможністю вітчизняних підприємств на інноваційній основі/ А. Р. Дунська //Актуальні проблеми економіки. – 2012. – N 7. – С. 104-110
7.Литвинюк О.П. Управління конкурентоспроможністю підприємств. Конспект лекцій / О.П. Литвинюк, О.І. Драган, О.С. Ралко. – К.: НУХТ, 2013. – 161 с
8.Макаренко, М.В. Технологія управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства/ М. В. Макаренко //Актуальні проблеми економіки. – 2010. – N 4. – С. 114-120
9.Піддубний І. О., Піддубна А. І. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства: Навч. посібник / Харк. нац. екон. ун-т. — Х. : ВД «Інжек», 2006. — 270 с.
- Сучасні механізми забезпечення конкурентоспроможності національної економіки : монографія / Л.В. Кривенко, Є.В. Мішенін, М.І. Макаренко та ін. – Суми : Сумський державний університет, 2018. – 330 с.
11.Транснаціоналізація і конкурентний розвиток національних економік: теорія і практика країн, що розвиваються: монографія / За наук, ред. Л.В. Руденко-Сударєвої. – Ніжин: ТОВ «Видавництво «Аспект-Поліграф», 2014. -568 с.
- Чернега О.Б. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємств (організацій) / О.Б. Чернега;- Навчальний посібник Мін-во освіти і науки України. – Львів: Магнолія 2006, 2010. – 261 с.
Інтернет-ресурси
13.Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом і його державами-членами, з іншої сторони. – Url: http://comeuroint.rada.gov.ua/komevroint/doccatalog/document?id=56219
14.Организация Объединенных Наций (ООН). -Url: http://www.un.org/ru/
15.Asia-Pacific Economic Cooperation (APEC). -Url: http://www.apec.org/
16.Economic Co-operation and Development (OECD). – Url: http://www.oecd.org/
17.International Labour Organization (ILO). – Url:http://www.ilo.org/global/lang–en/index.htm
18.International Monetary Fund – IMF DataMapper.-Url: http://www.imf.org/external/datamapper/index.php
19.North American Free Trade Agreement (NAFTA). – Url: http://www.naftanow.org/
20.World Economic Forum. Url:http://www3.weforum.org/
21.World Bank Group – Data & Research. -Url:http://econ.worldbank.org/WBSITE/EXTERNAL/EXTDEC/0,,menuPK:476823~pagePK:64165236~piPK:64165141~theSitePK:469372,00.html
22.World Trade Organization. – Url:http://www.wto.org/