Конкуренція на міжнародних ринках

Тип: На вибір студента

Кафедра: міжнародних економічних відносин

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
103Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
1016МВЕ-52

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
1016МВЕ-52

Опис курсу

Дисципліна «Конкуренція на міжнародних ринках» – це вибіркова дисципліна, при вивчені якої студенти отримують теоретичні знання щодо суті, складових і механізмів посилення міжнародної конкурентоспроможності економічних суб’єктів, а також практичні навички реалізації конкурентних стратегій на зарубіжних ринках.

Мета:
Метою вивчення дисципліни «Конкуренція на міжнародних ринках» є формування у здобувачів знань про тенденції та закономірності сучасного розвитку міжнародної конкуренції країн в умовах глобалізації; потенціальні можливості та загрози, що породжуються в результаті конкурентної поведінки компаній на міжнародних ринках, перспективи досягнення ними стратегічного успіху та формування стійких конкурентних переваг

.Завдання:

  1. Дослідити основні теорії конкуренції та їх застосування на міжнародних ринках.
  2. Вивчити фактори, що впливають на конкурентоспроможність країн та компаній на глобальному рівні.
  3. Проаналізувати стратегії конкурентної боротьби на міжнародних ринках для різних галузей та секторів економіки.
  4. Ознайомитися з впливом міжнародних торгових організацій, антимонопольного регулювання та торгових бар’єрів на конкуренцію.
  5. Розвинути навички аналізу ринкової позиції компаній та розробки стратегій підвищення їх конкурентоспроможності на міжнародних ринках.В результаті вивчення даного курсу студент повиненЗнати:
    1. Основні теорії конкуренції та принципи її функціонування на міжнародних ринках.
    2. Фактори, що впливають на конкурентоспроможність країн і компаній у глобальній економіці.
    3. Регуляторні та правові аспекти міжнародної конкуренції, включаючи антимонопольну політику.
    4. Стратегії конкурентної боротьби, що використовуються транснаціональними компаніями на різних ринках.

    Вміти:

    1. Аналізувати конкурентне середовище міжнародних ринків та визначати ключові фактори успіху.
    2. Розробляти стратегії підвищення конкурентоспроможності компаній на міжнародних ринках.
    3. Оцінювати ризики та можливості, пов’язані з конкуренцією на світових ринках.
    4. Використовувати інструменти конкурентного аналізу для оцінки позицій компаній на глобальному ринку.

    Володіти навичками:

    1. Проведення порівняльного аналізу конкурентних стратегій компаній у різних країнах та секторах економіки.
    2. Використання аналітичних моделей для прогнозування динаміки конкурентної боротьби на міжнародних ринках.
    3. Прийняття стратегічних рішень на основі аналізу конкурентного середовища.
    4. Вміння інтегрувати знання про міжнародну конкуренцію в управлінські процеси компанії для покращення її ринкової позиції.

Рекомендована література

Базова

1.Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємств: кредитно – модульний курс : навч. посіб. / ред.: І.Ю. Сіваченко, Ю.Г. Козак, Н.С. Логвінова. – Вид. 3-тє, перероб. та доп.. – К.: ЦУЛ, 2010. – 312 с.

2.Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства: конспект лекцій / С.В. Тютюнникова, Л.О. Мельнік; Харк. держ. ун-т харч. та торг. – Х.: ХДУХТ, 2010. – 186 с.

3.Управління міжнародною конкурентоспромож¬ністю підприємства : підруч. / Т.М. Мельник, Н.О. Іксарова. – Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2016. – 456 с.

4.Управління міжнародною конкурентоспроможністю: Методичні рекомендації до практичних, семінарських занять і самостійної роботи / Сум. держ. ун-т; [уклад.: М.І.Макаренко]. – Суми: СумДУ, 2017. – 48 с.

 

Допоміжна:

  1. Антонюк,Л.Л. Міжнародна конкурентоспроможність країн: теорія та механізм реалізації: монографія/ Л. Л. Антонюк; Мін-во освіти і науки України, КНЕУ. – К.: КНЕУ, 2004. – 275 с.

6.Дунська, А.Р. Управління міжнародною конкурентоспроможністю вітчизняних підприємств на інноваційній основі/ А. Р. Дунська //Актуальні проблеми економіки. – 2012. – N 7. – С. 104-110

7.Литвинюк О.П. Управління конкурентоспроможністю підприємств. Конспект лекцій / О.П. Литвинюк, О.І. Драган, О.С. Ралко. – К.: НУХТ, 2013. – 161 с

8.Макаренко, М.В. Технологія управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства/ М. В. Макаренко //Актуальні проблеми економіки. – 2010. – N 4. – С. 114-120

9.Піддубний І. О., Піддубна А. І. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства: Навч. посібник / Харк. нац. екон. ун-т. — Х. : ВД «Інжек», 2006. — 270 с.

  1. Сучасні механізми забезпечення конкурентоспроможності національної економіки : монографія / Л.В. Кривенко, Є.В. Мішенін, М.І. Макаренко та ін. – Суми : Сумський державний університет, 2018. – 330 с.

11.Транснаціоналізація і конкурентний розвиток національних економік: теорія і практика країн, що розвиваються: монографія / За наук, ред. Л.В. Руденко-Сударєвої. – Ніжин: ТОВ «Видавництво «Аспект-Поліграф», 2014. -568 с.

  1. Чернега О.Б. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємств (організацій) / О.Б. Чернега;- Навчальний посібник Мін-во освіти і науки України. – Львів: Магнолія 2006, 2010. – 261 с.

 

Інтернет-ресурси

13.Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом і його державами-членами, з іншої сторони. – Url: http://comeuroint.rada.gov.ua/komevroint/doccatalog/document?id=56219

14.Организация Объединенных Наций (ООН). -Url: http://www.un.org/ru/

15.Asia-Pacific Economic Cooperation (APEC). -Url: http://www.apec.org/

16.Economic Co-operation and Development (OECD). – Url: http://www.oecd.org/

17.International Labour Organization (ILO). – Url:http://www.ilo.org/global/lang–en/index.htm

18.International Monetary Fund – IMF DataMapper.-Url: http://www.imf.org/external/datamapper/index.php

19.North American Free Trade Agreement (NAFTA). – Url: http://www.naftanow.org/

20.World Economic Forum. Url:http://www3.weforum.org/

21.World Bank Group – Data & Research. -Url:http://econ.worldbank.org/WBSITE/EXTERNAL/EXTDEC/0,,menuPK:476823~pagePK:64165236~piPK:64165141~theSitePK:469372,00.html

22.World Trade Organization. – Url:http://www.wto.org/

Силабус: 2024

Завантажити силабус